سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چون نیکوکارى بر زمانه و مردم آن غالب آید و کسى به دیگرى گمان بد برد ، که از او فضیحتى آشکار نشده ، ستم کرده است . و اگر بدکارى بر زمانه و مردم آن غالب شود و کسى به دیگرى گمان نیک برد خود را فریفته است . [نهج البلاغه]
مکه

پنجشنبه ، 2 آبان 1392 ، 16:31


گزارش تصویری: اینجا "غدیر خم" است مکانی که ولایت امام توسط پیامبر به اعلام همگان رسید اما علی(ع)

همچنان هم مظلوم تاریخ است



شفقنا زندگی- تصاویری از محل غدیر خم. منطقه‌ای که کاروان حجاج در راه برگشت از حجةالوداع در آن منطقه توقف کرده‌اند. در تاریخ آمده است، به این منطقه به دلیل وجود برکه‌ای، غدیر خم گفته می شد. این برکه در منطقه جحفه واقع است.

رحیم خاکی، قاری بین المللی قرآن کریم در صفحه فیس بوک خود ضمن ارائه تصاویری از این محل آورده است: «این عکس ها را سالها پیش از محل غدیر گرفتم.متاسفانه به دلیل رفتار نامناسب سعودی ها امکان عکاسی آزاد رو نداشتم و یواشکی تونستم چند تا عکس بگیرم. چند دقیقه ای که در آن فضا بودیم حس قشنگی داشتیم که امیدوارم به همراه همه دوستان دوباره قسمت شود.حتما دوستان می دانند که بنا به دلایلی هیج کدام از کاروان ها را از این مسیر نمی برند.در اون سال با گروه پژوهشی بعثه این امکان فراهم شد که البته با دیدن غربت و مظلو میت این جایگاه مهم اشک در دیدگان همه حاضرین جمع شد.تنها نمادی که بنا شده همین برج کوچکی است که اطراف ان هم بسیار نامناسب نگهداری می شود.»

انتهای پیام

life.shafaqna.com


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط اسماعیل اکبری 92/8/3:: 4:8 عصر     |     () نظر