سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از دانشمندان پیروی کنید که آنان چراغ های دنیا و آخرت اند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
مکه
زمان انتشار: 1392/11/09 - 10:18 |

 

آنچه زائران عمره گزار باید رعایت کنند

زائران عمره گزار ایرانی با رعایت این اصول که مناسب شأن زائر بیت الله الحرام است می توانند الگویی برای دیگر زائران باشند.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج به مدینه، زائران عمره گزار ایرانی باید موارد خاصی را که مناسب شأن زائر بیت الله الحرام است در طول این سفر معنوی رعایت کنند تا الگوی دیگر زائران باشند.

احترام به سایر عمره گزاران، شرکت در نماز جماعت حریمین شریفین، نظم کامل در صفوف جماعت، رعایت کامل حجاب و خودداری از خوابیدن در مسجد شریف نبوی برخی از بایدها و نبایدهایی است که باید زائران رعایت کنند.

این روزها بنرهایی به دو زبان عربی و فارسی تهیه و برای نصب در هتل های مدینه منوره در اختیار مسؤولان فرهنگی و مدیران ثابت هتل ها قرار گرفته است.

در این بنرها که در برخی هتل های مدینه نیز نصب شده اند، نکاتی که باید زائران عمره گزار در طول این سفر معنوی رعایت کنند و نیز نکاتی را که باید از انجام آنها پرهیز کنند، یادآوری شده است.

رعایت قوانین و مقررات کشور عربستان، پرهیز از برداشتن خاک از اماکن زیارتی، خودداری از خواندن زیارت و دعا با صدای بلند، برگرداندن قرآن پس از تلاوت در جای مخصوص و خودداری از بردن وسایل به حرم نبوی از دیگر مواردی است که زائران باید آن را مورد نظر قرار دهند سیگار در محوطه مساجد کندن نخ


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط اسماعیل اکبری 92/11/14:: 4:23 عصر     |     () نظر