سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدایا ! از تو دانش سودمند و روزی فراخ می خواهم . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله ـ در دعایش ـ]
مکه

 

محل ولادت حضرت محمد (ص) آخرین فرستاده و پیامبرالهی امروزه در داخل محوطه مسجدالحرام قرار گرفته و به عنوان کتابخانه و با نام «مکتبه مکه المکرمه» از آن استفاده می‌شود.
به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج به مکه مکرمه، خانه ‏ای را که حضرت محمد (ص) در آن متولد شده، با نام ‏ «مولد النبی‏» می‏ شناسند. این مکان در نزدیکی مسجد الحرام و در انتهای باب صفا قرار دارد.

در تاریخ ذکر شده که پیامبر خدا این خانه را بعدها به عقیل بن ابى طالب بخشید، و فرزندان عقیل آن را به محمد بن یوسف ثقفى فروختند و محمد بن یوسف آن را جزء خانه خویش ساخت و به نام او مشهور گردید و در زمان هارون، مادرش خیزران آنجا را گرفت و از خانه محمد بن یوسف جدا کرد و مسجدى ساخت و بعدها بصورت زیارتگاهى در آمد، و بعدا که وهابیون در حجاز تسلط یافته و مکه را گرفتند روى نظریه عبد الوهاب مؤسس مذهبشان که تبرک به قبور پیامبران و مردان صالح الهى را شرک مى‏دانستند، و به همین جهت قبور ائمه (ع) و بزرگان اسلام را در مکه و مدینه ویران کردند، آنجا را نیز ویران کردند.

گفته شده با اصرار شیخ عباس قطان شهردار وقت مکه و درخواست وى از ملک عبد العزیز قرار شد تا در آنجا کتابخانه‏اى بنا کنند که امروزه به نام «مکتبة مکة المکرمه» شناخته مى‏شود و بسیاری از مسلمانان پشت در این کتابخانه نماز مى‏خوانند.

اما احیرا در راستای طرح توسعه مسجدالحرام مباحثی مبنی بر تخریب تنها یادگار زمان ولادت و زندگانی آخرین رسول خدا در شهر مکه مطرح شد که این طرح واکنش و اعتراض مسلمانان جهان را به دنبال داشت و مانع از تخریب این مکان مقدس شد لذا در تصاویری که امروز از محل تولد حضرت محمد (ص) گرفته ایم نشان می‌دهد که «خانه رسول همچنان پابرجاست» و اراده امت اسلامی مانع از تخریب این مکان مقدس که محل نزول و رفت وآمد ملائکه الهی بوده شده و خواهد شد زیرا هیچ مسلمانی راضی نیست به بهانه توسعه، آثار دینی و تاریخی و مذهبی خود را که یادگار بهترین انسان‌های روی زمین و محبوب الهی است از بین ببرد.

جدیدترین تصاویر از مولدالنبی را در ادامه می‌بینید:




کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط اسماعیل اکبری 92/11/29:: 5:55 عصر     |     () نظر