سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمندترین مردم، بیمناکترین آنان از خدای سبحان است . [امام علی علیه السلام]
مکه

علت دستگیری زائران ایرانی در موسم حج

 

 

حجاج از این موارد دوری کنند

زائران و حجاجی که به عربستان اعزام می‌شوند باید دقت داشته باشند که در قواعد عرفی عربستان مواردی هست که باید در نظر داشته وممنوع است و در صورت مشاهده پلیس چه حضوری و یا چه از طریق دوربین های مداربسته این عمل موجب بازداشت فرد می‌شود. بنابراین زائران دقت نظر داشته:

 

1- حمل مواد مخدر بهر مقدار جرم سنگینی بهمراه داره

 

 

2- بردن مهر در اماکن عمومی واستفاده آن برای نماز ممنوع است .

3- خواندن نماز روی سجاده های که نام ائمه اطهار نوشته شده ممنوع است.

4- بالا گرفتن کفشها در مسجدالنبی ومسجدالحرام ودیگر اماکن مقدس اکیدا ممنوع می باشد.

 

5-زائران در حرمین شریفین از برداشتن هرگونه شی و یا پول  که متعلق به آنها نیست باید اکیداً خودداری کنند.

6- حجاب مرسوم، رسمی و تعریف شده در عربستان برای زنان چادر سیاه با روبند است. زائرین سایر کشورها نیز هرکدام حجابی تعریف شده که عموماً شامل چادرهای نیمه و پیراهن‌های گشاد و بلند است، پوشش مانتو و شلوارهای نسبتاً جذب بدن نه تنها توسط زائرین هیچ کشوری مورد استفاده قرار نمی‌گیرد بلکه در این کشور بعنوان لباسی نامناسب بوده و نگاه مناسبی به فرد استفاده کننده اینگونه لباس ها ندارند و لازم است زائران نهایت دقت را در پوشش خویش داشته باشند.
6- دویدن در حرمین شریفین، فریاد زدن و بلند بلند صحبت کردن ،گذاشتن قرآن بر روی زمین و یا حمل آن همراه کفش که حالت توهین محسوب گردد، استفاده از مهر، قرائت زیارت عاشورا، حمل دعای زیارت عاشورا، قرائت دعاها بصورت بلند بلند و یا جمعی، خواندن نماز فرادی در زمان برپایی نماز جماعت، انداختن آب دهان و یا آشغال در حرمین شریفین، توزیع نذورات، کتاب ادعیه، عدم رعایت دستورات پلیس، استفاده از سجاده هایی که منقوش به تصاویر حرم و یا اسامی ائمه(ع) باشد، برداشتن خاک از زمین، انداختن عریضه و یا گره زدن پارچه، کندن نخ کعبه، استعمال دخانیات، برداشتن اموال دیگران از زمین، بالا بردن کفش مقابل ضریح پیامبر(ص)،لمس کردن ضریح و یا قبور ائمه بقیع،تبرک نمودن و بالاگرفتن کفش در عربستان و دیگر کشورهای عربی مذموم است و آن را توهین تلقی می‌کنند. تعداد قابل توجهی از افراد دستگیر شده در حرم مطهر پیامبر(ص) به دلیل در دست گرفتن کفش‌های خود و بالا گرفتن آن بوده است.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط اسماعیل اکبری 92/12/7:: 9:42 عصر     |     () نظر