سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رأی [درست] جز هنگام خشم پنهاننمی ماند . [امام حسن علیه السلام]
مکه

دوشنبه, 29 مهر 1392 ساعت 08:16


واشنگتن پست خبرداد: تعرض سعودی ها به حجاج شیعی آمریکا



روزنامه واشنگتن پست تاکید کرد: گروهی از حجاج شیعی آمریکایی در عربستان در معرض هجوم افراطی ها قرار گرفتند.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا ( پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) به نقل از براثا نیوز، روزنامه آمریکایی در گزارشی با عنوان « حجاج آمریکایی در عربستان مورد هجوم واقع می شوند» که آن را روز جمعه 18 اکتبر بر روی پایگاه خود منتشر کرد، نوشت: در شب 16 اکتبر ، گروهی از شیعیان از سوی برخی از افراطی ها مورد تعرض قرار گرفتند.
بر اساس نوشته های روزنامه آمریکایی گروهی از جوانان عربستانی در صدد  شناخت حجاج آمریکایی به محل اسکان زیران بیت الله الحرام رفت و آمد می کردند، جوانان افراطی بعد از شناسایی حجاج آمریکایی به آنان تعرض کردند و  وقتی که فهمیدند حجاج علاوه بر آمریکایی بودن، شیعی هستند علاوه بر تهدید، با چاقو و ابزارهای تیز به آنان حمله ور شدند.
گروه های جوان مهاجم فریاد می زدند که «حج ما تا کشته شدن تان ، شکافتن سینه هایتان و تجاوز به زنان تان ، کامل نخواهد شد.»
آنان با اشاره به فاجعه کربلا که در آن اهل بیت پیامبر اکرم (ع) به شهادت رسیده و زنان و کودکان به اسارت گرفته شدند،  بار دیگر فریاد زدند که « واقعه کربلا را  تکرار خواهیم کرد»
حجاج شیعی که اغلب از ایالت های میشیگان و دیربورن بودند، در حالی به  محل اسکان خود فرار کردند که  بسیاری از آن ها به شکستگی هایی در نواحی مختلف بدن شان دچار شده و چشم هایشان ورم کرده بود، همچنین تعدادی از آن ها از حال رفتند.
شاهدان واقعه اعلام کردند در هنگام وقوع حادثه نیروهای امنیتی نیز حضور داشتند اما هیچ کدام حرکت نکردند و برخی تنها می خندیدند.
یکی از حجاج یادآور شد که به پلیس شکایت کرده و برای اثبات سخن خود فیلم ویدیویی ضبط شده در گوشی موبایلش را در اختیار ماموران گذاشت، اما آنان تنها اقدام به حذف فایل های ویدیویی کردند.
همچنین زمانی که به سفارت آمریکا در عربستان شکایت کردند به آنان گفته شد که تنها زمانی می توانند در مساله دخالت کنند که یکی از شهروندان آمریکایی کشته شده باشد.
برای اطلاع از متن اصلی گزارش واشنگتن پست می توان به لینک زیر مراجعه کرد:
http://communities.washingtontimes.com/neighborhood/american-muslim/2013/oct/18/americans-performing-hajj-attacked-saudi-arabia/
افرادی که به شیعیان هجوم بردند گروهی از سلفی ها بودند که شاخه ای از وهابیت محسوب می شوند؛ آنان دشمن سر سخت شیعیان هستند.

انتهای پیام

www.shafaqna.com/persian




گزینه های مرتبط (بر اساس برچسب)


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط اسماعیل اکبری 92/7/29:: 7:48 عصر     |     () نظر